måndag 24 januari 2011

Outtalade spelregler

Jag klarar inte av det, spelet. Det outtalade spelet mellan kvinnor och män där allt i slutändan handlar om vem som ska få ligga och inte. Jag orkar inte med det just nu, det gör jag bara inte. Så prata inte med mig, prata inte med mig om du ens funderat på hur det skulle vara att ligga med mig för jag vill inte. Det kommer inte att hända, inte nu, kanske aldrig. Jag blir bara illamående men jag försöker att le. Jag låtsas men jag kan inte låtsas inför mig själv. Jag vet ju hur det känns. Det är ju jag som ska överleva natten när ljusen och skärmar släcks. När det blir mörkt och tomt i rymderna. När det bara är jag kvar. Jag kan inte både spela spelet och överleva nätterna, jag måste välja.

Faller utanför ramarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar