torsdag 6 januari 2011

Det är mycket

Jag har gjort så mycket saker på sista tiden att jag nästan blir alldeles snurrig. Det har varit bra saker, roliga saker, mysiga saker och det är hur kul som helst men eftersom att det snurrar så mycket i mitt huvud hela tiden så blir det också jobbigt. Jag tänker mycket hela tiden, jag funderar, väger mina ord, värderar det jag gör och jag blir knäpp av det. Jag försöker att bara acceptera mig hela tiden utan att lägga något värde i saker men det är svårt. Idag så bestämde jag mig till exempel för att jag skulle väga mig så det gjorde jag och nu har jag gått runt hela dagen och bara försökt acceptera det som visades på vågen utan tycka att det var varken bra eller dåligt. För sanningen är ju den att jag var samma person innan jag vägde mig och jag blev varken bättre eller sämre bara för att jag fick reda på vad jag väger. Detta kanske låter skumt men just vikt har altid varit lite av en grej som jag kan haka upp mig på och det har väl mer än en gång spårat ur det där med mat och vikt. Jag kan nog vara stolt över mig själv idag för någonstans så känner jag ändå att jag kan acceptera det som stod. Sen att jag inte är nöjd med det är ju en annan sak men jag tror aldrig att jag varit nöjd med det så att eftersträva det just nu är inte riktigt verklighetsförankrat.

Förutom att väga mig idag så har jag gjort absolut ingenting och det har varit så skönt. Jag har inte haft kontakt med en endaste person utanför mitt hem idag och jag har inte gjort något mer ansträngande än att kolla på TV och att ta hand om lite disk. Jag tror att jag behövde en paus. Imorgon blir det människor och lite måsten igen men det känns bara roligt efter dagens välbehövda paus.

Det blir lättare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar