söndag 16 januari 2011

I fel tid

Det är så typiskt när man träffar någon som man klickar med och vill lära känna precis innan man ska iväg. Det hände mig i somras och det händer mig nu. I somras gjorde det mig inte så mycket men nu känns det bara jobbigt. Jag har absolut kalla fötter inför att flytten. Jag kommer att flytta ifrån alla jag känner och när jag precis blivit en självklar del av gänget igen så känns det bara så dumt. Det blir ju så att varje gång man är iväg så måste man slå sig in i folks vardag igen. Det är tidskrävande och jobbigt men såklart värt det i slutändan. Men hur dumt är det inte att hela tiden åka iväg? Jag går runt med en klump i magen som säger att det här är fel val. Att jag inte borde åka. Usch, jag hatar att jag är så velig hela tiden. Det är bara det att jag vet att jag inte tänkte klart när jag bestämde att jag skulle åka och att det var ett hastigt taget beslut. Hur vet jag om det är rätt? Vad gör jag om jag inte vill längre? Fan.

Vela, ifrågasätta, ändra mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar