onsdag 10 november 2010

Två veckor

Jag vet inte hur man gör. Jag vet inte hur man går vidare. Jag kan inte glömma och gå vidare. Det han gjorde var hemskt och oförlåtligt och inte mitt fel men det är jag som skäms. Det är jag som är fast med alla hemska minnen. Det är jag som jagas av mardrömmar. Det är jag som inte sover om nätterna och som inte lever om dagarna. Pendlar mellan ilska och förtvivlan. Hopplöshet, tomhet, panik, ångest, hjärtklappning. Ibland glömmer jag, bara för en sekund, det är så skönt. Men så kommer det tillbaka, hundra gånger värre. Sköljer över mig igen och lämnar en tung, svart sten av sorg efter sig. För det är sorg, jag sörjer och saknar det som var jag. Jag saknar den delen han tog av mig den natten, det som mest av allt var jag.

Du tog min natt
Du tog mina drömmar
Du tog det som var jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar