måndag 29 november 2010

Insåg för ett tag sedan att tiden för inläggen här på bloggen var helt fucked up. Vissa inlägg var tidsinställda så nu är de helt fucked up men de flesta har nu rätt tid och från och med nu kommer inläggen att ha rätt tid. D.v.s tiden då jag faktiskt skrev inläggen.

Jag kan inte sova. Är klarvaken. Om jag lägger mig ner så smyger paniken sig över mig vilket inte heller gör det lättare att somna. Släcker jag lampan så börjar jag lyssna efter tecken på liv. Fotsteg, en dörr som öppnas, något som knakar, andetag. Det jagar mig. Vet att jag ska upp tidigt imorgon, att jag måste sköta mitt jobb, att jag har ansvar för små liv imorgon. Jag behöver min sömn men vad ska jag göra. Enda gången jag kan sova utan panik är på dagen. När det är ljust och långt ifrån allt som hände. Jag orkar inte med flera mardrömmar. På dagen har jag inga mardrömmar. Drömmar javisst men jag vaknar inte kallsvettig med panik i bröstet. Sover inte djupt heller men mer än ingen sömn alls.

Jag undrar vem som är mest skadad
Du eller jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar