lördag 20 november 2010

Det är lördagskväll och jag sitter i mina mjukisbyxor och läser inte alltför upplyftande saker. Köpte en bok för ett tag sedan, för kanske två månader sedan. Tänkte att jag skulle läsa den nu. Den handlar om sexuella övergrepp på en liten flicka. Jag ville bara kräkas.

Jag känner mig svullen, som att min mage och resten av min kropp är fylld med vatten. Och så känns det som att mitt huvud är fyllt med bomull. En overklighetskänsla infinner sig. Det är som att sväva lite utanför sin kropp och ifrågasätta allt. Ganska skönt men aningens förvirrande också. Inser att jag måste bort från datorn för en stund innan trycket över bröstet ökar och paniken är ett faktum. Tvinga mig till interaktion.

Jag fryser nästan jämt nu
All värme försvann när du tog mitt liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar