tisdag 28 december 2010

Nio veckor

Jag vet aldrig förrän efteråt varför det är sådär extra jobbigt vissa dagar. Sen kommer jag oftast på att det var tisdag. Tisdagar är alltid värst. Även om jag inte ens tänker på att det är tisdag, även om jag är upptagen med annat så mår jag alltid lite sämre på tisdagar. Speciellt på kvällen. Det liksom känns i hela kroppen.

Om tre veckor är det dags för mig att testa mig igen. HIV-test, då har det gått tre månader och man kan helt utesluta HIV-smitta vid ett negativt test.

Det finns en person till som vet nu. Det var jobbigt men skönt att prata om det och jag vet att han aldrig skulle skada mig, han skulle nog göra allt för att skydda mig. Det känns bra. Imorgon ska jag upp och träffa någon som jag nu ångrar lite att jag ska träffa men det är för sent att ändra sig nu. Försöka få till lite sömn innan dess är nog en bra idé.

Kan inte sätta ord på det jag måste prata om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar