tisdag 14 december 2010

Sju veckor

Det har blivit värre med mina drömmar igen. Har svårt att somna för jag börjar drömma när jag sluter ögonen. Spindlarna är tillbaka och jag vaknar och tror att det är spindlar i min säng. Lyckas somna tillslut men vaknar flera gånger av att jag drömmer. Tror att jag hör saker vilket slutar med att jag inte kan somna igen för att jag ligger och lyssnar på minsta ljud i huset.

Han sätter sig bredvid, alldeles för nära, helt omedveten om hur kvävd jag känner mig. Som att allt syre plötsligt tagit slut i luften jag andas. Lägger armen okring mig, helt oberörd och sen sitter vi så. Jag känner hur paniken kommer krypande och tar över mig. Kan inte röra mig. Egentligen så oskyldigt men så fel det kan bli. Jag vill skrika men kan inte. Samma känsla som då, vill skrika och springa därifrån men jag kan inte. Vaknar med ett ryck och inser att jag vänt på hela täcket och är halvt insnurrad i påslakanet. Kan inte somna om.

Du förföljer mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar