lördag 5 mars 2011

Något vackert

Spenderade natten i dimman. Träffade en vän som också behövde fly och det gjorde vi. Tillsammans. Behövdes inga ord, bara underbara leenden när dimman fick oron att flyga iväg. Som att drömma fast tillsammans, svävande, änglalikt. Hon och jag i en liten lägenhet på en mjuk matta. Tänkte på allt och ingenting. När hon gått sov jag i tolv timmar eller kanske lite mer.

Idag har jag en massa saker jag skulle ha gjort men vaknar man halv två så är dagen fort förbi. Speciellt när man bara var tvungen att ta med sig kameran ut på solnedgångsupptäckningsfärd. Vad jag och kameran fick se är obeskrivligt vackert. Sen blev det mörkt. Tänker att jag i alla fall borde göra klart en av alla saker jag tänkte att jag skulle hinna med idag, minska stressen och pressen, känna mig lite stolt. Kanske gör jag det.

Gjorde misstaget att gå till mataffären hungrig. Skulle ha tre saker. Det blev mer, mycket mer. Vet inte ens vad jag handlade bara att det kostade 526 kronor. Var nog mer än frukt, mjölk och tandtråd.

Tänker att jag ska dela med mig av lite vackert för en gångs skull. Inte bara det hemska och det tunga utan lite sånt som gör själen lycklig och fylld med energi. I alla fall för en stund.


Andas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar