onsdag 9 mars 2011

Förbannat lycklig

Är dödstrött, förbannad och lycklig. Pluggat många långa timmar i sträck och slarvat med maten hela dagen och det gör en dödstrött. Tack och lov har jag kunnat sova de senaste dagarna i alla fall. Förbannad blir man när man inser att man är blåst av någon man trodde var en lagmedlem. Dra åt helvete vill jag bara skrika men får inget svar. Lycklig blir jag när jag unnar mig en stund bland trevliga människor och nyfunna vänner. Dessutom är det alltid extra roligt när man får vinna också.

Och så har jag fått ett jobb. Och jag vet vad jag vill göra mer än ett år framåt. Och så har jag roliga saker inplanerade. Och så har jag varit strukturerad de senaste dagarna. Inte alla dagar är dåliga dagar. Vissa är ganska fantastiska.

Fick ytterligare ett brev av polisen idag. Känns som ett hån. Jag har fattat nu. Det blir ingen rättegång. Låt mig vara.

Känner mig löjlig när jag blir illa berörd av någon annans flamsiga diskussion på facebook. Facerape blir våldtäkt och någon säger att det bara är att slappna av och låta det ske. Jag vet att de bara driver och att det inte är på riktigt. Men de har aldrig varit där. De vet inte hur ont minnet gör och att man kanske inte kan göra annat än att låta det ske. Bara för att man inte kan. Jag ska inte låta sånt komma åt mig, komma nära, men jag kan inte hjälpa hur det känns. Skaka av och glöm.

När jag inte minns påminner gärna andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar