måndag 30 maj 2011

Jag vågar älska dig

Det är klart att jag vill men jag är inte säker på att jag vågar. Vågar inte lita på att du vill. Vågar inte tro på att jag kommer att våga berätta. Vågar inte lita på att du kommer vilja när du får reda på sanningen. Vågar inte tro på att du ska bli den som inte sviker.

Det finns olika saker jag vill säga till olika personer i mitt liv. Jag vill säga;

- att jag saknar dig och att jag behöver dig trots allt ont du gör, P
- att jag är så stolt över dig, E
- att du inte förstår hur mycket du betyder och att jag önskar jag fick känna dig bättre, D
- att du sårar mig när du behandlar dig själv illa, F
- att jag hoppas, M
- att du kan mer än du tror och att du aldrig ska ge upp, P
- att du är den enda som alltid är på min sida och att jag älskar dig, F
- att jag alltid räknar dig som en av mina bästa vänner och att jag alltid kommer att finnas här, D
- att jag beundrar ditt mod och värderar din vänskap mer än du förstår, M
- att jag saknar dig när du är där borta, E
- att jag vet att du alltid finns där oavsett vad jag gör, M
- att jag älskar dig som en bror, D
- att jag alltid saknar att höra ditt skratt och dina kärleksfyllda ord, E
- att jag är glad att jag mött dig och att vi blivit så nära, M


Det finns så många människor, säkert hundra glömda, och ni betyder alla så mycket för mig. Endast er vänskap och kärlek är det som får mig att önska efter ytterligare en morgon om natten. Jag lever av er, genom er och aldrig utan er.

Kärlek som syre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar