måndag 30 maj 2011

Att tillverka någonting vackert

Jag skulle vilja skriva någonting som är viktigt. Någonting som berör och som når ända in till hjärtat. Jag skulle vilja lämna ett avtryck i någons minne. Jag vill skriva någonting vackert, kanske om livet eller om kärleken. Jag vill skriva någonting nytt. Det finns så mycket jag vill men jag vet inte hur. Jag skulle vilja berätta en historia som kan hjälpa någon annan. Hjälpa någon annan med att fördriva tiden eller med ett viktigt beslut. Hjälpa någon finna styrkan eller fundera på vad som är viktigt. Få någon att le eller att fälla en tår. Jag skulle vilja väcka en känsla och en tanke. Få ta form i någons medvetande. Tänk att för en stund få vara en bit av en annan människas frivilliga liv genom det skrivna ordet. Tänk om jag kunde.

Drömmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar