fredag 1 april 2011

Slampa

Lyssnar på "Ligga" i P3. Handlar om sex, om att det ska vara lätt, roligt, skönt, bra, okomplicerat och kul. Är jag en slampa om jag ligger med någon jag inte är ihop med? Nej svarar de i radion. Så klart inte. Bara ligg om du vill, spelar ingen roll om det är någon du inte ens känner. Bara prata med honom, det behöver inte vara komplicerat.

Sen när är sex inte komplicerat? Sen när kan man låtsas som ingenting efteråt? Sen när betyder inte sexet mer för den ena än för den andra? Sen när krossar sex inte vänskap, tillit och hjärtan? Sex kan vara kul och skönt och bra men aldrig okomplicerat. Aldrig. Inbilla sig kan man göra in i evigheten men det ändrar ingenting. För inte skulle vi vara tvugna att påstå gång på gång att sex kan vara okomplicerat om det faktiskt kunde det? Sluta låtsas. Försöker inte vara bitter eller påstå att sex inte är bra. Det är det. Kan vara. Är oftast. Jag tror bara inte på det kalla sexet. Det utan känslor där inget ändras efteråt.

Är jag en slampa om någon ligger med mig fastän jag inte vill?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar