fredag 17 juni 2011

Villkorslöst heter det

Jag kan inte andas när du är nära. Jag kan inte leva när jag är rädd och orolig jämt. Jag orkar inte med dig när du leder till ångest. Det finns för mycket redan. Jag behöver någonstans där jag kan få bara vara. Där det som är mitt är mitt och om jag vill ha kaos så får det vara kaos. Jag behöver friheten att få vara spontan och möjligheten att välja. Jag sa till dig en gång att jag varit rädd för dig. Det gjorde dig ledsen men jag ser inte hur du försöker ändra dig för att jag inte ska vara det längre. Jag är äldre nu och kan säga ifrån så jag är inte rädd, men jag mår inte bra såhär heller. Du säger att jag är välkommen här och att du älskar mig för den jag är. Lämna rum för mig att vara precis som jag är då. Annars sluta ljug för mig.

Jag kan inte bo här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar