tisdag 7 juni 2011

Hemma?

Det känns jättekonstigt att jag har flyttat hem igen. Jag borde packa upp men det känns inte längre som mitt rum och mitt hus. Jag har ju en lägenhet någon annan stans. Eller? Nej det har jag ju inte längre. Nu är det här jag ska bo på obestämd tid. Bo här, jobba här, umgås här, leva mitt liv här. Det finns både bra och dåliga saker med det, som med allt. Vännerna är bra, likaså jobbet. Den där stämningen när jag bara vet att det är något som är fel men som inte uttalas, den är dålig. Likaså att vara så nära inpå den som vet att såra som bäst och som kommer in under skinnet på mig och sakta förstör. Inte med flit, det vet jag, men ändå.

Jag ska försöka fokusera på det som är bra. Inte förvänta mig det värsta för en gångs skull. Se till alla möjligheter, jobba på det som är dåligt och komma ihåg att skratta mycket.

På fredag är det fest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar