lördag 11 juni 2011

Prioriteringar

Igår gjorde någon annan så att jag lärde mig någonting om mig själv. Jag lärde mig exakt hur viktig vänskap är för mig. Vännerna kommer alltid först och det är viktigast att värna om sina relationer med de människor man älskar och bryr sig om. Jag visste redan innan att vänner är extremt viktigt för mig men igår fick jag det verkligen bekräftat.
   Jag förstår verkligen inte hur du kunde välja att svika din vän på det sättet. Det som är så viktigt för henne borde vara viktigt för dig. Det borde varit självklart. Och sättet du skötte det på visade en sida av dig som jag inte förstår eller tycker om. Trots förutsättningarna fanns det tusen bättre sätt du kunde agerat på. Besviken.

Förutom det var gårdagskvällen jättebra och mysig. Det var kul att få träffa alla igen och att få ansikten på människor jag bara hört talas om innan. Jag hade även några riktigt bra samtal med vänner om saker som legat och gnagt hos mig ett bra tag. Nu känns det utrett och det känns riktigt bra. Jag klarade också av att säga nej och göra ett rätt val som var viktigt för mig. Känns skönt.

Jag förstår inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar