måndag 28 februari 2011

Värdelös timing

Vi sågs och ännu en gång undrar jag vad som är meningen med timingen jag omges av. Vad har universum för plan med mig är det jag frågar mig själv när jag gång på gång tycks ligga steget före eller steget efter. Inte på rätt plats vid rätt tid utan på rätt plats men en vecka eller två fel i tiden. Det är uttröttande och irriterande. Lite ironiskt och retsamt också. Vad är meningen?

Kände något mot en människa som jag aldrig någonsin känt mot denna person förut. En känsla som är vanlig hos andra men ovanlig hos mig. Oavsett vem det gäller. Och jag blev så förvånad att jag inte visste hur jag skulle reagera. Det vet jag fortfarande inte och jag tror att det bara handlar om något jag inte kan få. Egentligen inte ens vill få. Vill ha. Ska bara ignorera det och åka hem till mitt liv igen.

Livet, universum och allting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar