lördag 19 februari 2011

Going Bananas

Det gör ont när jag tänker på att du nog inte förstår att jag behöver dig. Det finns beslut jag aldrig velat ta. Det jag tog idag var ett sådant. Du tvingade mig, förstår du inte det? Jag vill kunna vara stolt över dig. Jag vill kunna lita på dig. Jag vill kunna luta mig mot dig. Jag vill att du inte bara ska vara min far, jag vill att du ska bete dig som honom också. Jag kommer aldrig att glömma hur viktig du var, hur mycket jag såg upp till dig, hur mycket jag älskade dig. Jag gör det fortfarande men jag ska komma ihåg det som inte gör ont.

Tittar ner på mina händer som skriver ner orden som fastnar på skärmen. Naglarna på händerna är gula av Going Bananas som jag unnade mig idag. Vet inte hur klokt eller smakfullt det är med gult nagellack egentligen men vafaan. Det gjorde mig lite glad och bekymmerslös för en stund. Det kan 39.50 onödigt slösade kronor vara värt.

Jag ljög för någon idag. Inte om något stort och inte om något viktigt. Jag hade mina skäl. Några bra, några mindre bra. Fortfarande en lögn. Finns det vita lögner? Finns det undvikande av sanningen? Får man ångra sig? Jag gjorde det i alla fall. Ibland måste jag för att orka.

Jag vet men det känns inte alltid så

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar